lite surt

Hej hopp! Okej innan jag ska säga några bra grejer, kan jag börja med ett litet dampbryt och spara det bästa till sist.

Okej mitt dampbryt alltså. Jag hade prov i dag som sagt, samhällskunskap på demokrati och ideologier, och jag kände mig inte särskilt förberedd.

Det var först en g-del som gick sådär, jag chansade rätt mycket, men men.
Sen efter g-delen fick man välja om man vill göra vg-fråga eller mvg-fråga. Jag läste båda och tyckte fakiskt att det kändes som att mvg-frågan ar lättare att skriva om. Mvg-frågan bestod typ av två frågor, i den andra frågan skulle man typ bygga upp ett samhälle med liberal demokrati, och bla bla, där skulle man analysera och tänka igenom och sånt. Tror jag mest rabblade fakta, men den frågan kändes okej.
Men den första frågan däremot. Den första frågan handlade om kommunikation. Kommunikation som vi arbeta med i början av terminen? Vi skulle ju ha prov på demokrati och bajsideologier, så det är nog den frågan som pajar för mig. Man skulle skriva vad tystnadsspiralen var, och jag skrev typ en halv a4 om helt fel grej fick jag höra efter?! Inte kul, jag hade blandat ihop den dumma spiralskiten med nån annan slags metod. -.-
    Jag tänkte satsa på vg på det här provet, men grejen är nu att man inte ens kan få vg om man failar på mvg frågan. Då får man g. Det finns inget mellanting alltså. Mvg eller g alltså, och det som känns ännu mer surt är att det jag failade på förmodligen inte var demokrati och ideologier, utan kommunikation som inte ens hörde till det vi skulle ha prov på. Bajskorv. Det var mitt lilla dampbryt.

Nej jag känner att jag vill ha mina glada tankar i ett nytt inlägg, det här blev för dystert, jag låter som en liten bitterfitta. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0