må bra

Idag var det tänkt att vi skulle ha en må bra dag i skolan. Dagen skulle börja med gemensam frukost i skolan lite innan åtta, och det var viktigt att vi inte kom för sent då hade lärarna sagt. Sen skulle vi ha yoga, afrikansk dans och en föreläsning med martin lidberg (världsmästare i brottning, och vinnare i let's dance).

Dagen började med att jag vaknade med ont i halsen, och klockan var då åtta. Jag hade försovit mig. Lovely. Jag kutade upp ur sängen, drog på mig kläder och rusade till bussen. Kom typ till skolan vid halv nio i alla fall, snabbt jobbat! Men jag kan inte direkt påstå att det var en bra och fridfull start på måbra dagen.

Yogan var rätt skön. Det var lite svåra övningar, och jag är sjukt ovig, men mysigt var det, med tända ljus och djup andning. Det kändes harmoniskt, och det skönaste var att vi sen fick ligga i cirka en kvart på golvet och bara slappna och lyssna på nån slaggs afrikansk musik. Tycker bara synd om palén som stod bakom mig, och hade mitt ass i facet hela tiden när vi körde dom där krångliga övningar, när vi skulle strecka oss runt hit och dit hela tiden.

Afrikanska dansen var grymt kul. Vi fick lära oss nån slags flörtdans från afrika, vilket var grymt kul. Lite shakande hit och lite shakande dit.

Föreläsningen tycker jag också var bra. Martin berättade om sin väg till framgång och världsmästare, och det var riktigt intressant. Men det verkade inte en annan liten pojke tycka som satt och smsade om att jag hade smutsiga skor?! Nåt bättre fanns det väl att tänka på :P

Och förresten, jävlar vilken rumpa Martin hade! Riktig biff var han alltså!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0