camilla tänker till

Har ni tänkt på en sak?
Musik. Det är ju inte bara låtar och så utan det kan få fram så otroligt mycket känslor ur dig. Ska man på fest dunkar man taggande musik, är man ledsen vill man kanske höra på ledsen eller arg musik, och ska man köra ett spinningpass kan rätt musik få en att tro att man är bäst och orkar hur mycket som helst.
    Om lyssnade på musik nån gång när man verkligen var jätteledsen eller verkligen jätteglad så minns man den och själva tillfället också. Till exempel alla spanienlåtar för min del. Tänker alltid tillbaka på hur roligt vi hade det när jag hör musiken, men jag kan även bli skitledsen för att allt är så långt bort.

Musiken påverkar oss så mycket, och kan verkligen locka fram så mycket ur oss. Den kan bringa fram minnen, känslor, önskningar och mycket mer. Den har ju makt som fan helt enkelt?

Det var bara en grej jag satt och tänkte på. Mitt smarta jag kom fram för en sekund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0