nyuppfunnen speciallista om hur man blir glad

En lista om vad som är bra att göra när man antingen kännes sig lite deppig eller rent ut sagt är skitledsen.

1. Det är oftast skönt att vara ensam. Jag hatar i alla fall när jag är ledsen och sur och folk vill prata med mig. Så hitta ett mysigt ställe där du kan vara ifred.

2. Tyck synd om dig själv, och släpp ut allt, till exempel genom att gråta en skvätt. Eller en hel mängd. Det är skönt att få ur sig lite känslor på ett eller annat sätt.

3. Smsa, ring eller kanske ta en promenad med någon som förstår dig och älskar dig. Jag brukar prata med mina närmaste vänner, eller min syster. Berätta nu om det som är jobbigt. Är dessa personer viktiga för dig så kommer de förmodligen stötta dig, vara förstående, trösta, och försöka få dig på bättre humör.

4. Nu kan det fortfarande kännas jobbigt men förmodligen lite bättre i alla fall? Gör nu en kopp te, eller ta kanske något att äta och ta det lite lugnt.

De här punkterna kom jag på alldeles nyss, och jag tycker faktiskt att de är ganska bra. Jag är inget glädjepiller nu, men känns mycket bättre i alla fall.


tröst och förståelse från någon annan kan göra mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0