stel svensk salsa, riktigt kul syn

Öh....hej...är ni där? :$ Jag ser er! Nej, okej nu är jag pinsam.

Okej min dag har inte varit superspännande. Gick till skolan och där hände inte speciellt mycket. Det var för första gången vi hade en rolig spanskalektion, värt att nämnas! Det var en kille som var från Venezuela som gästade vår lektion och som vi skulle intervjua på spanska. Jag tror nån sa att han var modell också? Och ja, jag tycker att han var rätt snygg, eller faktiskt var han jävligt snygg om man tänker efter. Typ lång, vältränad, brun, inte helt fel? Haha, nej men han var väl mest rolig, till skillnad från våran spanskalärare. Han levde sig in i allt han pratade om, och det var rätt intressant att höra skillnaderna mellan Sverige och Venezuela?! Där är det till exempel naturligt att ta med sig sin mamma på en fest, vilket här skulle vara halvt skrattretande? Han frågade mig vad jag tänker på när jag hör ordet fest, och ett ord som kommer upp för ungdomar är alkohol kom vi fram till.
     Ja så är det, och det var också en skillnad, att utomlands är ju själva dansen och umgänget det viktigaste, och en bonus om man kanske får en drink eller nåt. Sen var det också lite skillnad på musik, och även att det inte är så uppdelat med vänner familj, sport och sånt, allt är mer sammansvetsat där än här i Sverige.

Nåt som han också sa är att det finns en slags tystnad i Sverige. Om man till exempel ser på tv och stänger av den, kan man höra som ett sus för att det är helt tyst. Utomlands, eller där han kom ifrån i alla fall, var det alltid småpratande eller musik, och mycket mer liv och rörelse, och när han berättade så kändes det fan som att vi svenskar är rätt torra.

Det roligaste var när han skulle starta en låt för oss. Han sjöng med hej vilt och verkade bli besviken för att vi inte sjöng med, så han sa till oss att ställa oss upp och börja röra på höfterna. Alltså jag trodde jag skulle dööö, det var en sån jävla rolig syn! Ni kan ju tänka er. Salsamusik, och han sa till oss att vicka på höfterna, och sen snurra och gå till höger och sen till vänster. Hahahah alltså det såg så otroligt stelt ut, men det var kul ändå.
   Sån jäkla skillnad på honom och våran spanskalärare, den här lektionen var ju rolig! :D

Nu blev det långt igen, och ni kanske inte förstår riktigt, men det var hur som helst roligt, tihi. Fniwzzzzz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0