Jul i Kina?

Jag har glömt nämna en sak. Jag ska kanske fira jul i Kina! :O I Shanghai, där mina småttingkusiner bor. Hehe dom är inte kineser, dom är hälften svenska och hälften danska. Så jag är inte nån liten halvkines, även om man skulle kunna tro det!

Men hur som helst, mina kusiner Ninni och Cornelia och min moster Vickan ska dit och fira jul, och nu försöker dom få med oss också, och jag vet inte vad jag vill. Det skulle nog vara skitcoolt, och askul, och det viktigaste på julen är väl att man är med dom man älskar. 

Hur coolt verkar inte Kina liksom? Jag har aldrig varit där, men vill jättegärna åka dit! Men...
Grejen är att jag är ett litet julaftonsfreak, som kan lyssna på julmusik när jag är stressad, för att jag blir lugn av det, även om det är vår eller sommaren, eller vad som helst. Även om det inte alls är samma sak som när man var liten, så älskar jag att få presenter, att ge presenter, julgranen, julmaten, kalle anka, tända ljus, julmusik, julpynt, julgodis, pepparkakor, lussebullar, nära och kära, snö, mörkt ute och allt sånt. Jag tycker att det är så mysigt, och det blir ju inte samma sak i Kina. Där kommer det bli grymt roligt förmodligen, men det kommer inte bli en vanlig jul. Och att inte kunna träffa kompisar på hela jullovet är ju också fett synd. Sist när vi reste bort över julen åkte vi till Costa Rica för att hälsa på Cornelia och dom som bodde där då, och då åkte vi morgonen efter julafton, och det blev inte alls likadant. I för sig är det en av dom bästa resorna i mitt liv, och det var riktigt roligt, men det var inte jul.

Mickis verkar känna som jag. Jag tror hon vill stanna hemma, och mamma och pappa vet jag inte vad dom vill.


Julen 2007 i Costa Rica, när alla andra satt hemma och åt pepparkakor, så klättrade vi till exempel runt i vattenfall, så härligt!


Kommentarer
Postat av: belin som är din föralltid

FAN VAD DU SKA HANDLA TILL MIG ISÅFALL :D

2009-10-11 @ 19:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0