paradiset

Hej bloggiii!
Livet leker och jag schteker. Har det så jäkla bra här på hawaii. Det här är verkligen en plats för mig: stränder, sol och bad, vacker natur och en massa energikicksgrejer som surfing och farliga vågor.
Har blivit lite kär i hawaii och deras sätt att vara på. Lärde mig ett nytt ord på deras språk som hette "Malama" och betydde samma sak som "Take care". Ta hand om naturen, ta hand om varandras barn. Det är så fint och harmoniskt liksom.
Sen jag skrev senast har det inte hänt jättemycket. En dag låg vi på en mysig strand och bara slappade. Nästa dag var det dåligt väder och vi gjorde inte så mycket då heller. Eller jo, vi åkte till sköldpaddornas lilla ö, där man kunde se stora havssköldpaddor. Hundratals supersöta sköldisar rörde sig kring det där stället!
Dagen efter det var det dags att lämna paradiset på Maui, och då flyga vidare till Oahu. Maui var lugnt, vackert, harmoniskt och helt enkelt underbart. Oahu är en helt annan sak, det är mycket mer liv och fart. Det är Hawaiis storstad. Mina drömaffärer ligger runt hotellet precis, jag kommer shoppa sönder. Surfingen och vågorna här är otroliga. Surfkillarna är otroliga...och assnygga. Bruna och vältränade och allmänt asballa.
Idag var vädret också grått och tråkigt men vi åkte ändå iväg till North Shore som är surfarnas paradis. Trots att badvakterna varnade för farliga vågor och en haj nånstans ute i vattnet så gav jag och pappa oss ut i vågorna...för att leka lite alltså ehee. Jag ÄLSKAR den där energikicken man får. Så jäkla roligt.
I'm in heaven. Nu ska jag och mickis snart ut och shoppa lite. Tjingeling, hoppas att ni har det bra hemma i kylan hehe. Pussi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0