seg tant

Juste en grej. Jag var på hälsokoll i skolan, och jag väger liksom ganska mycket, för att jag är så lång och tränar mycket och så, och självklart för att jag äter som en häst. Och så sa hon den där tanten:
- Ja du väger ju lite för lite då, äter du när du ska?
- Ja, alltså jag älskar mat, jag är hungrig hela tiden, äter hela tiden, och äter mycket.
- För du kan ju kanske ta en frukt mellan måltiderna, jag förstår om man inte orkar hela måltider.
- Alltså jag orkar, jag äter ungefär tre måltider mellan måltiderna...
- Mjoo, jaha..
- Alltså jag äter nästan hela tiden. Jag är typ känd för att äta mycket..(hehe jag överdrev ju lagom)
- Ja jag förstår, men du kan ju åtminstone äta en frukt ibland mellan måltiderna, så kanske det hjälper lite.
- ...

Alltsåvadå förstår? Den tanten var seg. Jag försökte trycka in i hennes huvud, att jag älskar mat. Jag frossar i mig vid alla måltider. Och blir sen hungrig efter tio minuter igen, och man kan inte räkna mina mellanmål som mellanmål riktigt, för jag äter hela dagarna. Och så säger hon: Jo men du kan ju ta en frukt ibland så kanske det är bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0