kvällen

Uppe med tuppen fast jag är ledig idag. Är så sjukt trött, kom i säng runt halv tre igår, men var tvungen att åka till skolan och ha ett ovärt utvecklingssamtalt i 20 minuter. Det är ju alltid kul! Fast nä...

Igår samlades vi tvåor och treor i skolan runt 22.30. Vi skulle göra ettorna till riktiga blackebergare. Det var jäkligt mäktigt faktiskt. Allt var släckt, alla var svartklädda, det var grym "mäktig" musik i bakgrunden. Alla tvåor och treor sprang ut på tredje oh fjärde våningen medan ettorna blev insläptta där nere i ljushallen. När dom kom in så skrek vi alla på dom. "Ner på knä, ner på knä". Haha, fan vad fjantigt det här låter, men det var i alla fall roligt. Så fick dom svära sin ed och bli riktiga blackebergare. Efter det visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, vi hade absolut inte tänkte hoppa runt, dansa och skrika...men det var vad vi gjorde sen ändå haha. Vi gjorde dansgolvet. Hehe. Fett lökigt, men hade asroligt!

Min väg hem kan beskrivas med ett ord: KAOS. I blackeberg skulle vi behöva vänta 20 minuter på tåget mot hässelby strand, så vi hoppade på det mot hagsätra för att möta tåget. I brommaplan hoppade vi av för att byta tåg. Jag kan ju ta en buss därifrån hem, varför gjorde jag inte bara det? Korkad tjej, men jag trodde att jag inte skulle behöva vänta lika länge på bussen i vällingby, så jag satte mig på tåget, med hässelbyfolket som alltid brukar hoppa av i vällingby...men inte den här gången. Vi satt och pratade och jag tänkte ju att alla skulle gå av samtidigt, men så kommer fabbe ensam gående från en annan del av tuben, och så sa han att han bara hade sagt hejdå till jens. Fan. Det var då det slog mig. Vänta nu, VART FAN ÄR VI? Och precis då stängdes dörrarna...jag missade att gå av. Dom andra skulle tydligen åka hela vägen till hässelby. Jo men då är det ju verkligen kul att man sitter på den absolut sista tunnelbanan. Jättekul. Och så sa dom att jag kunde ta en buss från hässelby strand. Självklart hade jag preciiiiiis missat den sista bussen, och den hade slutat gå. Och dom andra skulle ju åka åt andra hållet. Ingen svarade hemma, jag hade inga pengar och dom andra hade precis satt sig på sin buss. Lyckat visst? Inga bussar eller tunnelbanor gick. Och så precis när jag hade gått ifrån busstationen så kom en buss, som jag fick höra i efterhand att jag skulle ha kunnat ta mot vällingby, men den missade jag ju då.

Till sluuuut fick jag tag på mamma efter att ha ringt 53468468 gånger. Och självklart hade både hon och pappa druckit vin just den kvällen. Sen sa hon bara "jag kommer". Jahopp tänkte jag. Och efter ganska lång tid, så kommer hon i en taxi. Vaaarför åkte taxin hem till mig för att hämta mamma och sen åka till hässelby och hämta mig och sen hem till oss igen för att lämna oss? Det var ju lite onödigt kan man tycka, men jag kom i alla fall hem. Dom var ju så där lagom sura på mig sen. Det var fan klumpigt att missa att gå av...när man sitter på sista tuben och allt. Jag pajade alltså alla mina möjligheter att komma hem, men jag lever, hehe.

Nu blir det paradise hotel. Tjuuuuz


Kommentarer
Postat av: bääääzzt

hahaha jävla sopa!

2010-11-11 @ 22:16:56
URL: http://jennygillbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0