what's in and what's out

När mickis eller mamma, eller oftast båda samtidigt stormar in på mitt rum när jag vill vara i fred, så försöker man säga okej till allt och le. Det är snabbast sättet att få dom att gå, inget kaxande, för då blir det fight. Men ibland får man fnatt och skriker typ, "Meeen kan ni två bara gå ut härifrån, och prata utanför!!???". Och så tittar dom lite frågande på mig och den första tanken är då, "vill hon ha fight?". Nej det vil jag inte, men för att dom ska ge sig måste jag lägga till en grej. Man skriker först. "Meeen kan ni två bara gå ut härifrån, och prata utanför!!???". Sen direkt efter ler man och lägger till ett "BIG LÖÖÖÖV" och gör hjärta med händerna. Då är det lugnt och dom går.
Fast när mamma skulle göra ett hjärta så såg det ut som en knubbisröv eller nåt sånt. Sen dess blev det "stjärt" som var det nya ordet och så gör man hjärtat med händerna. Eller man får välja på att säga big löööv eller stjärt. Ja, stjärt. Säg inget. Fett nördigt, men det är i alla fall det som är "inne" här i stugan. Man kan också säga stjärt eller big löööv bara av ren kärlek.



Sov sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0