hemåt

Hej korvar!

Dom senaste dagarna har varit otroligt sköna. Vi har besökt lite olika fina stränder och platser, bland annat ett naturreservat som hette Haunama Bay, som var en otroligt fin strand som ockå bjöd på fin snorkling. Sen har jag också hittat en annan strand som hette Waimanalo och som är min absoluta favortit någonsin. Stor, vit, bred, turkost vatten, inte så mycket folk, i lööv it. Testade också på att åka body board (typ som en mindre surfbräda som man ligger på) på vågorna, vilket var askul!!

Vi har också besökt en massa fina utsiktsplatser, bland annat en som hette "Diamond Head" där man var tvungen att klättra en jävla massa för att komma upp till toppen. En maaassa dödstrappor som gav mig en fet träningsvärk i rumpan dagen efter...men det var det värt. Där uppe såg man ut över hela staden och ön och så var det riktigt fin eftermiddagssol som fick havet att glimra extra fint. Riktigt vackert var det!

Sen blev det nyårsafton och vi gick ut och åt på en fin restaurang och sen firades det nere på stranden med en massa människor. Det blev en riktigt bra nyårsafton måste ja säga!

Och efter det blev det min födelsedag. Dagen började med att vi gav oss ut på valsafari och såg stora valar komma upp till ytan ute på havet, och efter det chillade vi galet på min favisstrand. På kvällen gick vi till en jättefin restaurang där vi åt god mat och tårta och så blev det en alkoholfri drink...typiskt att man ska vara i ett strikt land med högre gräns på alkohol än i sverige när man fyller 18. :P Men vafan, jag är 18 barre nu. HYPEEEE!!! SOM jag har längtat!!!

Efter middagen blev det en massa shoooopping. Det gjorde hjärtat gott kan jag verkligen säga. Blev på så jäkla bra humör. Funtar på om jag ska orka fota allt jag har köpt när jag kommer hem, men det är en del.

Idag är det sista dagen här på oahu, och sen åker vi hem inatt. Det har verkligen varit en underbar semester. Jag tror faktiskt att det är den bästa resan jag har gjort med familjen. Jag älskar Hawaii, åk hit va fän! Det är grymt, och har allt!

Ska kila nu, tjingeling, hörs hemma i svenneland. Pössi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0